One photo of London. Every day.

Thursday, May 10, 2007

stories about northerners



For today's photo I had to venture a bit further than the M25 (which is the motorway ring road around London). This is actually taken in Chester's industrial estate. It's not actually industrial, you get plumbers and bedroom stores and the dump where KC works and lots of MOT places and also an Aldi. And that Aldi has a car park and one day I came from a run along the river Dee and there was a horse sort of parked in front of Aldi. Now to me as a Londoner that looks odd. But my friend who worked at McDonald's before becoming Batsie's super-intern over the summer told me that in Manchester police quite frequently uses the drive-in with horses. Must be a thing these Northerners do...

Für das heutige Foto bin ich ein wenig weiter vom vertrauten London fortgeschritten als blos zur M25 (der Ringautobahn um London). Das Bild ist nämlich im Industriegebiet von Chester entstanden. Dort gibt es wenig Industrie aber Heizungsinstallateure und Bettengeschaefte und die Muellhalde wo KC arbeitet und TÜV anbietende Werkstätten und eben einen Aldi. Und der Aldi hat nen Parkplatz. Und als ich eines Tages von einer Laufrunde entlang der Dee zurückkam, war da eben ein Pferd geparkt. Das war für mich als Londoner schon erstaunlich. Aber mein Bekannter, der bevor er Batsies Superpraktikant wurde bei McDonald's gejobbt hat, teilte mir mit, dass in Manchester die Polizei immer auf Pferden das Drive-in benutzt. Es handelt sich dabei also um eine Angewohnheit der Northerners (wie wir alle, die nördlich von Wembley wohnen, abfällig nennen).

1 Comments:

Blogger lynn said...

Unusual sight in the UK!

11/05/07 14:25

 

Post a Comment

<< Home